fbpx

Henter siden, Et øjeblik...

Teamet og historien bag Din SommerhusPartnerÆrlighed, gennemsigtighed
og kæmpe gejst

Tommy Lasse Olesen og X (X ønsker ikke identitet bliver kendt endnu, på grund af nuværende job) :-), er grundlæggerne bag Din Sommerhus Partner.

Hvordan opstod ideen…

X fik ideen til denne virksomhed, da denne en dag måtte spærre øjnene op en ekstra gang, da X så at dennes forældres sommerhus, lå på Airbnb.

X vidste at forældrene ikke brugte Airbnb, men at de lejede sommerhuset ud, gennem et af de større udlejningsbureauer, som tager rigtig mange procenter for at håndtere udlejningen.

X kontaktede udlejningsbureauet og spurgte dem, hvor ofte sommerhuset blev lejet ud gennem Airbnb. Det ville bureauet ikke oplyse og X kunne godt regne ud, at udlejningen meget ofte, foregik igennem Airbnb.

X fremlægger ideen for ven…

X ringede til Tommy, som havde luftet ideen om godt at ville gå selvstændig, hvis den rette ide kom. X fremlagde ideen og Tommy kunne med det samme se potentialet. Sammen vendte de ideen om at lave et firma, der udfordrede de store udlejningsbureauer på prisen, samtidig med at de tilbød deres sommerhusejere nogle services og produkter, der kunne gøre det lettere for dem at eje et sommerhus.

Over det næste stykke tid, kastede de den ene ide op i luften efter den anden, kasserede dem igen og fandt nye. I kraft af Tommy´s arbejde som tekniker, kom han til tider i sommerhuse, ideen blev ved lejlighed luftet her, hvor der kun var positive tilkendegivelser overfor ideen. Nogle bad ham oveni købet om at blive kontaktet, når han var klar til at åbne firmaet, hvilket gjorde at han kunne se, at det kunne blive til mere end bare snak

Baggrunden for at have modet til at tage chancen

X arbejdede til dagligt med markedsføring og hjemmesider og havde flere gange åbnet små virksomheder og legede med andre ideer. Så X havde en hel del at byde ind med.
Tommy havde i sommeren 2019 lavet hans kones hjemmeside, da hun gik selvstændig som ergoterapeut, og startede Nordjyllands Ergoterapi. Dette tændte en gejst i ham og ideerne væltede pludselig frem, da han så hvor let det var at opbygge en hjemmeside. Dette kom meget belejligt med at X præsenterede ideen for ham.

X og Tommy havde begge taget multimediedesigner uddannelsen (Tommy stoppede dog efter 1 år). Denne baggrund fra dem begge, gjorde også at der lå en smule flair, for at sætte sig yderligere ind i det tekniske bag opbygningen af en hjemmeside.

X havde en HG og Tommy en HHX, de havde begge nogle års erfaring med butiksarbejde. Tommy var uddannet i butik før han startede som tekniker og inderst inde, vidste han godt at han en dag skulle lave noget andet, end at være tekniker. Arbejdet var ok, men efter 15 år, var det blevet lidt trivielt, så der skulle ske noget nyt.

Fra ide´ til aktiv udarbejdelse

X fik ideen en dag i september 2019 og snakken gik. Tommy skulle lige have skudt hans kone i gang med virksomhed i oktober 2019, så han meldte ud at der lige skulle være styr på det, inden koncentrationen kunne blive fokuseret på et nyt projekt.

Så få dage inde i oktober, begyndte det rigtig at tage fart. X og Tommy fik lavet et par brainstorms, holdt nogle møder efter arbejdstid og knoklede aften efter aften i hverdage og weekender, for at få bygget en hjemmeside op og stablet et koncept på benene, som på sigt ville være i stand til at udfordre selv de største udlejningsbureauer i landet. X og Tommy fik bygget hjemmesiden op på under 2 måned og var nu klar til at tage kontakt til forskellige faggrupper og producenter af produkter, der kunne være relevante for deres fremtidige kunder.

https://dinsommerhuspartner.dk/wp-content/uploads/2020/02/Team.jpg

Kontakt af samarbejdspartnere

Dette skulle vise sig at være en større opgave, end de 2 ildsjæle i første omgang kunne have drømt om.

Tommy og X gennemtrawlede det nordjyske marked for udbydere af diverse ydelser. Satte dem op mod hinanden og lavede vurderinger af hvem der kunne have størst gavn af at blive en del af hele deres koncept.

De første kontakt skabeloner blev dannet, kasseret igen og lavet på helt andre måder, i forsøg på at skabe første kontakt, med størst mulig sandsynlighed for succes. For dem var det vigtigt IKKE at blive opfattet som spam. Så første kontakt, skulle fange opmærksomheden med det samme.

Her gik det dog lidt galt. Tommy udarbejdede nogle LAAAAANGE og uddybende tekster, som blev sendt ud til de forskellige håndværkere. Der blev pointeret, at Din Sommerhus Partner IKKE skulle have profit af det arbejde som håndværkerne udfører, men kun et fåtal henvendte sig positivt.

Tommy begyndte at ringe ud til dem han havde sendt mails til. Nogen indrømmede at de ikke havde gidet at læse al teksten (som du sikkert har tænkt med dette :-)) og havde troet at det hele var spam og fup. Andre derimod blev overbevist om at samarbejdet kunne blive en fordel for dem.

Tommy måtte indse, at den første kontakt, skulle være meget kort og præcis. Dette gav pote.

Happy Helper

Teamet skulle sidde og finde en masse lokale rengørings samarbejdspartnere, for uden dem, så kunne hele ideen falde til jorden. Efter at have fundet nogle stykker, tænkte han at det måtte kunne gøres på en smartere måde. På en løbetur fandt han selv en ide´ som kunne blive endnu et forretningspotentiale. Da han kom hjem fra løbeturen, satte han sig ved computeren, for at se om der var nogen konkurrenter til ideen. Til hans store ærgrelse, fandtes der et firma der NÆSTEN lignede hans ide´. Det var et firma ved navn Happy Helper, der havde fået en lignende ide´ 3 år forinden. Den store ærgrelse, blev dog vendt til noget positivt. Hvorfor ikke skabe et samarbejde med Happy Helper.

Tommy kontaktede X, som syntes at det lød som en strålende ide´ da firmaet var landsdækkende, byggede lidt på den meget populære deleøkonomi og udover det, så kunne de tilbyde rengøring til en pris, der ville komme deres kunder til gode og dermed gøre deres brand endnu stærkere.

Henover det næste stykke tid, skrev Tommy adskellige gange med en af stifterne bag Happy Helper. Stifteren gav fra start udtryk for at det lød som en god ide. De havde dog tidligere prøvet det samme af, med en af de større udlejnings bureauer, men det var aldrig rigtig blevet en succes.

Tommy havde en helt ny tilgang til konceptet. Ideen var at hjælpe Helperen godt på vej med et kontrolskema som var tilpasset hvert sommerhus. Samtidig skulle lønnen til den der udførte arbejdet, skrues lidt i vejret, så der blev skabt en motivation, for at udføre et godt stykke arbejde.

Gennem erfaringer havde Tommy bemærket at de store bureauer, var blevet griske på dette punkt. Hvis ejeren af sommerhuset selv ville gøre rent, så gik ejeren ikke hele det indbetalte rengørings gebyr, som var indbetalt af gæsten og prisen for selve rengøringen, lå i forvejen så højt, at det godt kunne svare sig at give Happy Helperen en god løn.

Happy Helper fik dermed i slutningen af januar, fremstillet en masse flyers, som Tommy og X skulle rundt og dele ud, samtidig med at de alligevel skulle ud med deres egne flyers.

Lanchering af hjemmeside

Tommy og X havde planer om at lanchere hjemmesiden og starte omdeling af flyers i starten af februar 2020. Arbejdet op i mod denne deadline blev intensiv og det var som om at der hele tiden kom nye udfordringer og finpudsninger af hjemmesiden til.

Midt i februar var flyers klar og hjemmesiden blev derfor skudt i luften….

Aften efter aften, blev brugt på at dele flyers ud i sommerhuse og omkringliggende byer.

Din Sommerhus PartnerHovedkontor
Kontaktoplysninger
Adresse: Dybdalsvej 10, 9220 Aalborg Øst

CVR.nr.: 40993614

Vores lokationHvor finder du os?
https://dinsommerhuspartner.dk/wp-content/uploads/2019/11/Artboard-1-600x420.png
Følg os herSociale links
Følg os på de sociale medier og vær med til at sprede budskabet, om at sommerhusejerne får mere glæde af deres sommerhus hos Din Sommerhus Partner
https://dinsommerhuspartner.dk/wp-content/uploads/2020/01/dsp-negative-LOGO-footer.png

© Copyright 2020. Alle rettigheder forbeholdes Din Sommerhus Partner.